orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow
Image

آقای حمید صفر نژادهنرجوی گراندهندلینگ

یکشنبه بعد از ظهر 14 خرداد 1402 سایت اردشیر سرعت باد 12تا 25 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای حمید سفرپور
کارکرد : به علت خستگی و انصراف زود هنگام هنرجو از ادامه تمرین 75 درصد 

دیواره ساختن روی دست قبل از اتصال  جهت چک اولیه 
نحوه اتصال و چک کردن رایزر و گرفتن فرامین برای لانچ ضربدری
تمرینات مربوط به درک کاناپی - بلند کردن  و خواباندن بال با حفظ فشار داخلی بال
اهمیت رعایت مرکز ثقل و چکونگی اعمال آن در زاویه های  نزدیک به خط افق تا مرحله تکمیل زاویه حمله
تمرکز بر درک محدوده پنجره باد  و مقابله با رفتارهای غیر ارادی مانند تبعیت از انحراف
استفاده از تکنیک تغییر مرکز ثقل برای کنترل کاناپی در حالت فوروارد
اصلاح فرم بدن و دست ها در حالت فوروارد  برای کسب سرعت و حفظ پایداری بال
طریقه راننینگ و کسب سرعت تدریجی برای کسب ماکسیموم سرعت در پروسه تیک اف
تمرین و ذکر موارد کلیدی برای جلوگیری از پاندولیوم در پروسه تیک اف
توصیف دامنه سرعت  و  تاثیر وزن روی کاناپی
اهمیت  مرحله تصمیم گیری  و عبور از  خط توقف
ورود به تمرینات مربوط به لانچ ضربدری
ساختن بال فعال  روی برک مسلط برای لانچ موفق
پیشروی به موقع با حفظ فشار داخلی بال ، برای کاهش باد نسبی هنگام لانچ  در باد زیاد
شرح استراتژی و تفکیک  مراحل رایزر کنترل و آف رایزر کنترل


امتیاز بندی سطح مهارت آقای حمید صفر نژاد بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ هدینگ

حفظ مسیر پرواز  با در نظر گرفتن نقطه کمکی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

چک های قبل از تیک اف

انجام چک های پنج گانه  قبل از تیک اف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

پرهیز از عملکرد های ناخواسته

پرهیز از اعمال برک در  شرایط هیجانی - رفتارهای خشن و شدید روی فرامین و  تبعیت از انحراف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و آفرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته