orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

خانم گلناز حسینی پور

Image

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1401 سایت خشایار اصفهان سرعت باد 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : خانم گلناز حسینی پور
کارکرد : 50 درصد

گستراندن کاناپی چک کردن
معرفی اجزای پاراگلایدر
اتصال از  رایزر در حالت ریورس
پارامتر های  لانچ موفق برای تیک اف  به روش فوروارد
چک کاناپی  - توجه به نقطه کمکی - استفاده از تکنیک دامنه سرعت حین رانینگ  در باد صفر
توصیف انواع سرعت با تمرکز بر باد نسبی و اهمیت آن در پرواز
توصیف دامنه سرعت و تاثیر وزن روی کاناپی
توصیف  سرعت استال و تریم اسپید
نحوه پکینگ

جمعه 15 اردیبهشت 1401 سایت خشایار اصفهان سرعت باد 10 تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : خانم گلناز حسینی پور
کارکرد : 1 جلسه

اهمیت مرکز ثقل  و تمرین عملی
تمرینات اولیه  لانچ ریورس  
حفظ کاناپی در محدوده پنجره باد
حفظ فشار داخلی بال حین لانچ و خواباندن  کاناپی

جمعه بعد از ظهر 15 اردیبهشت 1401 سایت خشایار اصفهان سرعت باد 0 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای محمد رضا جابر
کارکرد : 25 درصد

گستراندن کاناپی در باد متوسط 
تعیین گرایش و جهت چرخش هنرجو برای تمرینات ریورس
کنترل مستقل ریورس در باد متوسط   از طریق لاین و بدون استفاده از تاگل
تشخیص جهت باد  از طریق  شکل و عکسالعمل کاناپی
حفظ فشار داخلی بال - درک محدوده پنجره باد -  تمرکز بر مشکل تبعیت از انحراف
خواباندن کاناپی  با حفظ فشار داخلی بال
نحوه لانچ بال غیر متقارن و کلپس
ساختن بال فعال  روی برک مسلط

شنبه بعد از ظهر 6 خرداد 1402 سایت اردشیر سرعت باد 15 تا 28

هنر جو : خانم گلناز حسینی پور
کارکرد به در تایم کوتاه به علت خستگی و کسالت هنرجو :  25 درصد

یاد آوری تمرینات جلسات گذشته  - کنترل کاناپی در حالت ریورس
کنترل  در حالت فوروارد

آموزش پرواز با پاراگلایدر -تمرینات زمینی - سایت خشایار اصفهان

جلسه اول دوره بیگینر- گراندهندلینگ خانم گلناز حسینی پور و محمد رضا جبار

امتیاز بندی سطح مهارت خانم گلناز حسینی پور بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته