xagrosclouds-slider.jpeg

دوره های آموزش پاراگلایدینگ
1403

Shadow

آقای فرزاد مالکی هنرجوی دوره تلفیقی بیگینر و گراند هندلینگ

Image

جمعه بعد از ظهر 8 دی 1402 سایت ساحلنما باد 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 15 درصد

نحوه اتصال رایزر از جلو  با در نظر گرفتن جهت چرخش
توضیحات در مورد نحوه گستراندن کاناپی
اهمیت  مرکز ثقل  و چگونگی تغییر در آن
اهمیت حفظ کاناپی در مسیر باد
تمرین لانچ فوروارد و  حفظ کاناپی در شرایط باد صفر
حفظ رایزر برای جلوگیری از درهم تنیدگی هنگام ایزی پک
 

شنبه تمام وقت سایت ساحلنما سرعت باد 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد  مالکی
کارکرد : 25 درصد
35
  تمرینات درک کاناپی  در باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت
مبانی اولیه ورود به تیک اف فوروارد

 

یکشنبه تمام وقت سایت ساحلنما سرعت باد 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 40 درصد
75
تداوم تمرینات درک کاناپی
توصیف پنجره باد و  درک باد نسبی
تمرکز بر مشکل تبعیت از انحراف
  تمرکز بر تمرینات سیلابس بیگینر  برای لانچ فوروارد
کنترل فوروارد در هوای ساکن در سطح هموار
اسلالوم 35 درجه
مباحث تئوری
پاراگلایدر  با چه نیرویی پرواز می کند
نسبت سرش  در پاراگلایدر و مقایسه آن با دیگر وسایل پرنده
چرا پاراگلایدر نسبت سرش پایینی دارد
التزام  برخاست و فرود رو به باد چیست
چرا فلر می کنیم  و ملاک قدرت فلر را در عملیات فرود چیست ؟ 

پنج شنبه صبح 21 دی ماه 1402 سایت ساحلنما باد کمتر از 8 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 50 درصد
125
باز آوری و تداوم تمرینات درک کاناپی  

پنج شنبه بعد از ظهر 21 دی ماه 1402 کار در سطح هموار باد کمتر از 8 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 50 درصد
175
تمرکز بر تمرینات  فوروارد 
کاهش و افزایش سرعت  دویدن  و درک دامنه سرعت
لانچ صحیح  و اصلاح انحراف حین دویدن
خواباندن اصولی بال

مباحث تئوری
تعریف زاویه حمله
تاثیر زاویه حمله در پرواز
نقطه جدایی
تعریف باد نسبی  

جمعه صبح 22 دی ماه 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 18 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 50 درصد
220
تمرکز بر تمرینات گراند هندلینگ در باد زیاد 
نحوه لا نچ کردن در باد زیاد  از طریق مدیریت باد نسبی 
تمرکز بر مشکل تبعیت  از انحراف
کنترل فوروارد و انتقال وزن در باد زیاد
خواباندن فوری از طریق ریر رایزر
ایمن ایستادن از طریق ریر رایزر 

جمعه بعد از ظهر 22 دی ماه 1402 سایت ساحلنما سرعت باد کمتر از 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : صفر
220
اهمیت توجه به شرایط جوی در پرواز- نشانه ها و عموامل طوفانزا 
تعریف و ساختار  ابر
ریزش ویرگا - عامل طوفانزا

یکشنبه بعد از ظهر 1 بهمن 1402 سجزی اصفهان سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 50
270
تحویل کتاب شناخت پرواز آسمان برای پرواز
تمرکز بر سیلابس بیگینر  برای مرحله هوابرد دویدن در شیب
حفظ فشار داخلی بال در لحظه جدایی
کنسل کردن تیک اف   و انجام فلر
اصلاح فرم بدن برای پرهیز از اعمال برک های ناخواسته
انتقال وزن هنگام دویدن  و حفظ هدینگ 

دوشنبه صبح 2 بهمن 1402 سجزی اصفهان سرعت باد کمتر از 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 40 درصد
310

تمرینات هوابرد در باد کمتر از 5 کیلومتر بر ساعت 

دوشنبه بعد از ظهر 2 بهمن 1402 سایت شاهین شهر سرعت باد 10تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 50 درصد
360
ورود به تمرینات ضربدری
طریقه گرفتن فرامین  و چک  لانچ ضربدری
تفکیک استراتژی رایزر کنترل و اف رایزر کنترل
انجام مکرر گردش از حالت فوروارد به ریورس و بلعکس
کنترل فوروارد در باد متوسط
پس روی در حالت فوروارد  

چهارشنبه قبل از ظهر 11 بهمن 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 30 درصد
390
دویدن در شیب  سایت شمالی  و انجام حداقل 5 تیک اف لند کوتاه
انجام  2 پرواز  از ساحلنما
تداوم تمرینات لانچ و کنترل ضربدری

چهارشنبه بعد از ظهر 11 بهمن 1402 سایت اردشیر سرعت باد 5 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 1 جلسه
490
انجام 4 پرواز  از اردشیر 
کنترل فوروارد روی تاپ سایت قبل از تیک اف

پنج شنبه صبح 12 بهمن 1402 سایت شمالی سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 1 جلسه
590
انجام حداقل 7 پرواز  فوروارد 
کنترل فوروارد روی تاپ سایت قبل از تیک اف
تمرکز بر مشکل فلر غیر متقارن و انحراف هنرجو به سمت چپ در لحظه فرود

سه شنبه بعد از ظهر سطح هموار شاهین شهر سرعت باد 18 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 75 درصد
665
یادآوری مباحث تمرینی گذشته  
تکنیک لانچ در باد متوسط
تمرکز بر کنترل فوروارد در باد نوسانی و زیاد

چهارشنبه بعد از ظهر 16 اسفند 1402 سایت شاهین شهر اصفهان سرعت با 5 تا 12 کیلومتر یر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 1 جلسه
765
انجام 3 پرواز از شاهین شهر در شرایط باد کراس 

پنج شنبه بعد از ظهر 17 اسفند 1402 سایت اردشیر باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 35 درصد
795
یک پرواز مستقل و قابل قبول از پشت اردشیر
تمرینات درک کاناپی در سطح هموار  

چهار شنبه 26 فروردین 1403 سایت شاهین شهر اصفهان سرعت باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 20 درصد
815
انجام 2 پرواز موفق و مستقل  از سایت آموزشی شاهین شهر
هنرجو به علت فاصله زمانی در آموزش برخی از موارد آموزشی از جمله تیک اف ضربدری را کاملا فراموش کرده بود  

یکشنبه بعد از ظهر 30 اردیبهشت سایت چشمه قل در کافی آباد سرعت باد 5 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 30 درصد
845
انجام 2 پرواز از سایت چشمه قل 
تمرین چرخش  45 - 90 و 180 درجه
کنترل فوروارد روی سایت در لیفت بند
کنترل افت اولیه پس از هوابرد
تمرین فرود در موقعیت خاص با ترافیک پترن پی تی اس
مشکل در عملیات فرود  به سبب فلر غیر متقارن  وجود دارد - انحراف به چپ

دوشنبه صبح 31 اردیبهشت سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 30 درصد
865
انتخاب محل مناسب برای آماده سازی  با حفظ فاصله از دیگر هنرجویان  و در نظر گرفتن ناحیه روتور در سایت ساحلنما
تمرکز بر لانچ ضربدری در تیک اف 
 چک های پنج گانه قبل از تیک اف
کنسل کردن تیک اف تقویت فرمانپذیری و  درک نقطه استال 
ملاک های عبور از خط توقف
تشخیص رو به باد  از طریق  توجه به سرعت زمینی  قبل از ورود به فاینال


دوشنبه بعد از ظهر 31 اردیبهشت 1403 سایت چشمه قل در کافی آباد

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 40 درصد
905
انجام سه پرواز سرش از چشمه قل 
تمرکز بر  لانچ ضربدری در تیک اف
تمرین انواع ترافیک پترن


سه شنبه بعد از ظهر 1 خرداد 1403 سایت چشمه قل در کافی آباد سرعت باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای فرزاد مالکی
کارکرد : 30 درصد
935
انجام 2 پرواز سرش از چشمه قل
تمرکز بر عملیات تیک اف و لند در باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت  


کلیپ روز اول

امتیاز بندی سطح مهارت آقای فرزاد مالکی بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

پرواز پایدار

کنترل فوروارد در باد نوسانی در سطح هموار

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته