تیک اف در باد جانبی

تیک اف در باد جانبی

پس از کسب مهارت کافی برای پرواز در باد روبرو خلبان می تواند تکنیک های پرواز در باد جانبی را برای پرواز بکار گیرد به نسبت سرعت باد جانبی ، ریسک عملیات نیز افزایش می یابد . برای شروع تیک اف کاناپی در مسیر باد گسترده می شود پس از لانچ کردن حرکت روبه جلوی نیروی تو به تدریج و همزمان با اعمال برک بال نزدیک به لاین آغاز می شود و چنانچه این هماهنگی بین خلبان و اپراتور وجود نداشته باشد تیک اف ناموفق می گردد. قبل از شروع کشش خلبان نباید سعی کند کاناپی را در مسیر تو لاین قرار دهد در این حالت بال در مسیر پشت به باد و غیر قابل کنترل می گردد . خلبان و اپراتور باید توجه داشته باشند که کشش باید همراه با روند عمود شدن کاناپی انجام شود و دقیقا قبل از عمود شدن کاناپی نسبت به لاین، نیروی تو باید حرکت نماید .

 

Image
Image

Feature Box

پرواز در باد جانبی حین تو

بلا فاصله پس از هوابرد شدن در شرایط باد جانبی پاراکلایدر به یک سمت منحرف میشود و بسته به سرعت و جهت باد از مسیر کشش زاویه می گیرد این اتفاق نرمال است و شما نباید سعی کنید وسیله را در خط اصلی و پشت خودرو حفظ نمایید ، فقط کاناپی را سمت مسیر حرکت قرار دهید خود به خود کنترل ها و نیروها همسو می شوند و در شرایط پرواز باد روبرو قرار می گیرید

 

Image