orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

خانم انیس عموزاده هنرجوی دوره تلفیقی بیگینر و گراندهندلینگ

Image
Image

دوشنبه صبح 27 آذر ماه 1402 سایت ساحلنما سرعت باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 90 درصد

نحوه اتصال  رایزر در حالت ریورس
طریقه تغییر مرکز ثقل و اهمیت آن در پایداری کاناپی
تمرینات درک کاناپی  شامل  حفظ کاناپی روبه باد
حفظ کاناپی در محدوده پنجره باد  و پرهیز از رفتارهای ناخواسته  مانند تبعیت از انحراف
تمرین پسروی و چرخش حین حرکت بدون مکث
حفظ هدینگ  حین پسروی در حالت ریورس
اهمیت باد نسبی و کاربرد عملی آن در عملیات لانچ


 

دوشنبه بعد از ظهر 27 آذر ماه 1402 سایت ساحلنما سرعت باد8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 75 درصد
165
کنترل کاناپی در حالت فوروارد  با تکنیک استفاده از دامنه سرعت 
ورود به مرحله هوابرد - دویدن در شیب
کایتینگ غیر مستقل برای بازگشت به مبدا
نحوه خواباندن اضطراری از طریق ریر رایزر
نحوه ایمن ایستادن  در حالت ریر رایزر
کسب سرعت تدریجی در تیک اف برای جلوگیری از پاندولیوم
تمرکز بر فرم بدن و پرهیز از اعمال برک ناخواسته



 

سه شنبه صبح 28 آذر 1402 سایت اردشیر باد کمتر از ده کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 1 جلسه
265
تمرینات درک کاناپی در نسیم کمتر از 5  و التزام هنرجو به ساخت باد نسبی 
تمرکز بر مشکل تبعیت از انحراف
تمرکز بر سیلابس بیگینر  برای تیک اف در باد کم
دویدن در شیب و رسیدن به سرعت پرواز
استفاده از تکنیک دامنه سرعت در پروسه تیک اف
بالا نگه داشتن سر حین راننیگ
نظر به نقطه کمکی برای حفظ هدینگ
توضیح در مورد دامنه سرعت  مینیموم اسپید و ماکسیموم
التزام چک کاناپی در پروسه تیک اف
نحوه دویدن صحیح و اهمیت انتقال وزن روی کاناپی




 

سه شنبه بعد از ظهر 28 آذر 1402 سایت اردشیر باد 12تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد به علت خستگی و انصراف هنرجو  صفر 
265
کایتینگ مستقل بالا آمدن از شیب 
کنترل فوروارد در حالت پسروی  بالا رفتن از شیب





 

چهارشنبه صبح تا بعد از ظهر 29 آذر 1402 سایت های ساحلنما و اردشیر سرعت باد 0 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 150
415
تمرکز بر سیلابس بیگینر 
تکنیک های مربوط بر تیک اف فوروارد
چک کاناپی - ذکر کلمه تیک اف  قبل از شروع
اهمیت مرحله تصمیم گیری  و عبور از استاپ لاین
پارامتر های عبور از استاپ لاین
تمرینات مربوط هوابرد
انجام 5 تیک اف در شیب دامنه اردشیر
انجام 2 پرواز  از اردشیر  با تیک اف غیر مستقل
فرود موفق و قابل قبول





 

پنجشنبه صبح 30 آذر 1402 سایت ساحلنما سرعت باد کمتر از 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد به علت تاخیر حضور مربی و باد صفر  30 درصد 
445
تمرکز بر سیلابس بیگینر  برای رسیدن به سرعت پرواز  
انجام 3 پرواز هوابرد غیر مستقل در مرحله تیک اف - افزایش سرعت با کمک مربی





 

پنجشنبه بعد از ظهر 30 آذر 1402 سایت اردشیر سرعت باد10 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 1 جلسه 
545
انجام 5 پرواز از اردشیر - تراسپورت  با مربی 
تمرین گردش 90 و 180 درجه
عملیات فرود  مستقل





 

پنج شنبه صبح 19 بهمن 1402 سایت ساحلنما سرعت باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 60 درصد 
615
انجام 4 پرواز از ساحلنما 
مشکل کسب نهایت سرعت در پروسه تیک اف
تمرکز بر چک کاناپی در پروسه تیک اف
توصیف پروسه فرود  در مورد نرخ نزول  و کنترل سرعت افقی و عمودی
تمرکز بر خواباندن  صحیح بال پس از فلر





 

پنج شنبه بعد از ظهر 19 بهمن 1402 سایت اردشیر سرعت باد کمتر از 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد 1 جلسه 
715
یادآوری و تمرینات مربوط به درک کاناپی
دویدن در شیب دامنه اردشیر برای تقویت کسب سرعت و حفظ هدینگ
انجام 4 پرواز  از بالای اردشیر
کنترل کاناپی در حالت فوروارد تاپ سایت




 

جمعه صبح 20 بهمن 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 12 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد به علت خستگی هنرجو و انصراف از ادامه تمرین 65 درصد 
780
کایتینگ مستقل برای بازگشت به  محدوده تیک اف 
انجام حداقل 5 پرواز از بالای سایت





 

شنبه صبح 21 بهمن 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 15 تا 20 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد  1 جلسه 
880
ورود به تمرینات لانچ ضربدری 
گرفتن فرامین و چک ضربدری
تفکیک  استراتژی  رایزر کنترل و آف رایزر کنترل
لانچ در باد متوسط با تکنیک کاهش باد نسبی
کایتینگ در حالت ضربدری
کنترل فوروارد در باد زیاد و پیشروی
خواباندن ریر رایزر
کنترل های نشسته
مقابله با رفتارهای نا خواسته و غیر ارادی  طبعیت از انحراف  و اعمال برک هنگام  احساس خطر
سطح استرس در هنرجو بالاست و احتیاج  تمرین بیشتر و گذر زمان دارد



 

شنبه بعد از ظهر 21 بهمن 1402 سایت ساحلنما و اردشیر ضلع شرقی سرعت باد 8 تا 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : خانم انیس عموزاده
کارکرد  80 درصد 
960
تمرکز بر سیلابس بیگینر  انجام حداقل 5 پرواز از ساحلنما
تمرکز بر مشکل رسیدن به سرعت پرواز در پروسه تیکاف
هنر جو در شرایط باد ضعیف به علت سرعت کم به سختی و غیر مستقل هوابرد می شود
انجام  چندین تیک اف  ضربدری موفق
مشکل فلر نامتقارن و انحراف انتهای مرحله فاینال




 

گزارش تصویری از دوره گراندهندلینگ در یزد

گزارش تصویری از جلسه دوم دوره تلفیقی بیگینر و گراندهندلینگ در سایت اردشیر یزد

امتیاز بندی سطح مهارت خانم انس عموزاده بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته