ایمنی تویینگ


در گذشته همیشه  پرواز کوه از سیستم تویینگ ایمن تر تلقی می شده  است. بخشی از دلیل آن این است که ما با اجزا و نیروهای بیشتری روبرو هستیم  که ممکن است اشتباهات بیشتری پیشامد نماید
با این حال، حجم زیادی از تحقیق، توسعه و تجربه ای که در طول سال ها به دست آمده تا سیستم توویینگ را ایمن تر کند به شرط اینکه موارد ایمنی رعایت گردد

بزرگترین خطر درتوویینگ امروز همان چیزی است که از ابتدا همیشه عامل سانحه بوده است  مراقبت از وارد شدن به لاک اوت . اما چگونه می توانیم آن را توصیف نماییم 

لاک اوت شامل همه گلایدر ها در سیستم توویینگ می شود و زمانی اتفاق می افتد که گلایدر منحرف شده از مسیر کشش را همچنان با نیروی توو تحت فشار قرار دهند در این حالت کنترل از خلبان سلب می شود و گلایدر به سمت زمین شیرجه می کند

 


 کل فرآیند خیلی سریع اتفاق می‌افتد و خلبان‌ها متوجه شده‌اند که وقتی فرآیند بیش از حد پیشرفت کند، زمان کمی برای واکنش میتوانند نشان دهند. اگر دیدید که یک بادبادک اسباب‌بازی نوسان می‌کند و سپس روی زمین شیرجه می‌زند، شما شاهد یک لاک اوت بوده اید.  نتیجه انبوهی از چوب و کاغذ و شاید کودکی گریان است. در مورد یک گلایدر، زباله های روی زمین ممکن است شامل یک انسان در هم کوبیده باشد

خوشبختانه در مقابل لاک اوت بازدارنده های بسیار خوبی داریم. این علاج ها  شامل محدود کردن نیروهای یدک کش با استفاده از پیوندهای ضعیف، تمرکز بر فشار سنج، توزیع مناسب نیروی توو  و آموزش صحیح خلبانان می باشد. در حال حاضر، اجازه دهید آگاه باشیم که لاک اوت فقط در صورتی رخ می دهد که یک یا چند مورد از موارد فوق نقض شود. سایر مسائل ایمنی مربوط به مشکلات ساختاری، رویه های نامناسب، خرابی رلیز و شرایط هوای نامناسب است

برخی از پارامتر های تویینگ ایمن

فقط توسط اپراتورهای مجرب توو کنید
از اساتید مجرب بیاموزید
از گلایدرهایی استفاده کنید که قابلیت بالایی برای توو دارند
از روش های ایمن استفاده کنید
از تجهیزات استاندارد و  ایمن استفاده کنید
از وسایلی برای محدود کردن نیروی توو استفاده کنید

 

چشم انداز تویینگ  مدرن این است که می تواند راهی ایمن و سرگرم کننده برای پرواز باشد، چه برای پروازهای آموزشی و چه برای پروازهای پیشرفته. تنها چیزی که لازم است کمی درک و رعایت شود پیروی از روش های صحیح است

نکته ایمنی: مهم ترین عامل در تویینگ ایمن هنگ گلایدر و  پاراگلایدر، محدود کردن نیروی توو است